Pesanan Panaja

Friday, October 11, 2013

Sedih di tipu tiap2 bulan....



"Ingin berkongsi serta mendapat fedback daripada kekawan semua - kito nih yg kerjo make gaji (penjawat awam) berapo kali keno bayar cukai ? dale slip gaji dah ado potongan berjadual dimane pd bulan ni penjawat awam yang dapat tunggakan gaji dari dga32 ke dga 34 pd mule nye seronok le...






senyum ke teliga tetapi bile di telik balik dan di tenung dalam2 - potongan cukai berjadual memcecah 607.70sen ????  pah tuh yang tahunan masih kena bayar lah jugo ??? kenape pada satu batang tubuh seorang penjawat awam buleh di kena kan potongan cukai sehingga 2 kali ??? meme zalim betol kerajaan sekarang ! zaman dulu tak dop cukai berjadual di mane tiap2 bulan gaji penjawat awam di potong, kemana wang tersebut di simpan ???? Untuk buat ape ???? tak kan kemudahan awam yang serba canggih kini belum cukup lagi ? lagi pun kemudahan awam di negara ini sama je dengan negara Afrika taraf nye lebih kurang je tetapi kadang di sana di setengah2 tempat tu lebih baik darida sini - alah tengok di Hadyaai je - sana tak ade pon batang2 parking di tepi jalan !
meme pelik serta zalim betol kerajaan kepada rakyat nye sendiri dah lah pekerjaan banyak di bolot oleh pendatang asing kemungkinan tu lah rakyat malaysia tak kisah langsung hal RASUAH sebeb duk makan dari hasil tangan orang2 yg tidak solat ! gelap perut dah tak ade NUR keislaman dalam jiwa masing2 - kering kontang ! sama je pemerintah dan rakyat yang sama subahat maka ingat lah kalian kite akan bersemuka di pagang mahsyat nanti dan sesungguhnya doa rayat yang di zalimi tak ada hisab dengan Allah swt dan meme tak halal dengan ape yang pemerintah lakukan kepada rakyat yang di zalimi ! "

tranungkite...

No comments:

Post a Comment