Pesanan Panaja

Saturday, March 1, 2014

Hot Burger Fizo dijual 100,000 biji sebulan di Kelantan


KOTA BHARU: Selebriti terkenal Fizo Omar bukan sahaja dikenali sebagai artis atau pengacara, sebaliknya beliau merupakan seorang usahawan berjaya.

Hot Burger miliknya berjaya dijual sehingga mencecah 100,000 biji sebulan di Kelantan, jauh lebih tinggi berbanding jualan di Selangor dan Kuala Lumpur.








Fizo atau nama sebenar Wan Hafizo Wan Omar memberitahu terdapat 30 kios Hot Burger miliknya di Kelantan yang dikendalikan secara francais, merupakan jumlah tertinggi berbanding di negeri lain.

“Saya ingat paling tinggi pun sekitar 60,000 hingga 70,000 keping sahaja burger yang terjual dalam sebulan di negeri-negeri lain,” katanya ketika ditemui di Ekspo Makanan Halal Antarabangsa Kelantan 2014 (Kelchef 2014) di sini.

Menurutnya sambutan menggalakkan Hot Burger keluarannya mungkin sebagai sokongan orang ramai kepada beliau sebagai pengusaha kelahiran Kelantan.

Ditanya keistimewaan Hot Bugernya, Fizo berkata, sos yang digunakan hasil citarasa sendiri, manakala daging burger dipelbagaikan termasuk arnab, rusa, kambing, burung unta, daging lembu dan ayam.

Beliau merupakan pelakon, pengacara, model dan penulis buku yang berasal dari Selising, Pasir Puteh pulang ke Kota Bharu dua hari lalu bagi menyertai ekspo tersebut.

Beliau juga dilantik ebagai Duta KelChef 2014 oleh pihak penganjur.

“Saya begitu teruja untuk pulang menjayakan program ini. Saya juga terkejut apabila melihat sepanduk Kelchef banyak dipasang di Bandar Kota Bharu.

“Pada masa yang sama juga ekspo ini memberi peluang kepada saya bagi memberi semangat anak-anak muda untuk terus maju dalam dunia perniagaan,” ujarnya.

Beliau hadir bersama isterinya, Mawar Abdul Karim yang juga merupakan Duta Tudung Fareda.

Ketika perasmian petang semalam Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah menurunkan tandatangan di kios Hot Burger miliknya--hd 


tranungkite

No comments:

Post a Comment