Pesanan Panaja

Monday, June 20, 2016

Pengalaman Mati 2 Jam Beri Kesempatan Azlina Lihat Kehidupan Neraka


Azlina (23 th.), gadis asal Desa Pematang Duku, Kecamatan Bengkalis, Kabupaten Bengkalis Riau, mengalami peristiwa yang menakjubkan dan mengerikan semasa jantungnya tidak berdetik selama 2 jam serta disahkan sudah mati.

Waktu nyawanya dicabut malaikat maut, Azlina rasakan sakit yang teramat sangat. Seluruh tubuhnya seperti disiat-siat ketika rohnya dicabut melalui kaki kanannya.

Ini jenazah Azlina waktu beliau mati sepanjang 2 jam. Ketika jantungnya berhenti berdenyut selama 2 jam itu dia melihat banyak kejadian yang sangat mengerikan serta menakutkan.

Sebahagian orang disiksa di akhirat. Beliau saksikan orang menanggung beban yang demikian berat seberat 500 ton, baunya busuk dan seluruh tubuhnya penuh dengan nanah.

Dia juga melihat orang yang memukul-mukul badannya sendiri dengan rotan tanpa henti. Ada juga yang menusuk-nusuk tubuhnya sendiri, ada juga ustaz yang dicurah lahar panas.

Malahan Azlina juga melihat ayahnya yang sudah meninggal. Dia juga melihat banyak malaikat, juga seorang wanita yang mirip dirinya mendekati beliau lalu mengalungi Azlina dengan tasbih.

Azlina turut mengerjakan solat, lakukan perjalanan sepanjang 40 hari  dan dia sempat juga saksikan bentuk dan makam Nabi Muhammad SAW sedang memberi makan fakir miskin.

Lantaran pengalaman itu Azlina segera berhijrah secara total apabila beliau hidup kembali selepas 2 jam. Pengalamannya melihat bermacam kejadikan mengerikan di akhirat membuatkan dia sedar serta rajin solat.

riau 1

riau 2 



No comments:

Post a Comment