Pesanan Panaja

Friday, February 14, 2014

Kembar tiga, namun seorang lahir 5 tahun kemudian


Kembar tiga, namun seorang lahir 5 tahun kemudian. Semuanya boleh terjadi dengan teknologi baru

WISBECH - Ketika seorang ibu, Nicola Brightey memberitahu kepada orang yang dia mempunyai anak kembar tiga, tidak ada yang mempercayainya. Mereka hanya tahu jika Brightey mempunyai anak kembar dua.





Ya, adik triplet ketiga, Elizabeth, tiba ke dunia lima tahun kemudian setelah kedua saudara laki-lakinya telah lahir lebih dulu. Padahal, ketiganya dikandung dalam waktu yang bersamaan.

Mengikut laporan Daily Mail, Isnin (10/2/2014), ketiga anak kembar ini telah melengkapi pasangan Brightey dan suaminya Kevin, yang telah mencuba untuk mempunyai anak selama 15 tahun terakhir.

Usaha mereka sudah pasti membuahkan hasil. Tak sia-sia wang yang dikeluarkan sebanyak 20 ribu poundsterling   untuk mendapatkan bayi kembar tiga dengan menggunakan teknologi in vitro fertilisation (IVF), di mana telur difertilisasi oleh sperma di luar tubuh, sehingga cara ini tidak mudah bagi kedua pasangan itu.

"Sungguh menakjubkan ketika mengetahui bayi kembar tiga saya lahir dengan salah satunya terpisah lima tahun. Orang tidak boleh percaya ketika saya memberitahu mereka bahawa mereka semua dikandung pada waktu yang bersamaan," tutur Brightey.

"James dan Daniel tidak sabar bertemu dengan saudara perempuan triplet mereka dan sekarang mereka begitu protektif terhadap dirinya. Kami telah menunggu begitu lama untuk memiliki anak, sekarang keluarga kami sudah lengkap setelah sekian lama," tambah dia. (ade)okezone 12 feb 2014 - idahsalam

No comments:

Post a Comment