Pesanan Panaja

Monday, July 7, 2014

Sungai Paling Menyeramkan dan Paling Kotor Di Dunia



Dalam kepercayaan Agama Hindu, terdapat satu sungai yang dianngap suci oleh mereka. Sungai tersebut adalah Sungai Ganges, di mana setiap hari sungai ini akan dihadiri ribuan orang untuk mandi di situ bagi menyuci diri mereka daripada dosa.

Apa yang menjijikan adalah, setiap hari juga di tebing sungai tersebut akan dibakar ratusan mayat di mana debunya ditabur ke dalam sungai tersebut.

Menurut kepercayaan masyarakat Hindu, sungai sepanjang 2,510 km ini adalah penjelmaan Dewi Gangga. Sekiranya penganut hindu ingin mencapai Tahap Moksha, iaitu Kebebasan dari Dilahirkan semula kedunia (seumpama Nirvana dalam ajaran Buddha), mereka perlu menaburkan debu mereka ke dalam Sungai Ganges dalam upacara Asthi Visarjan.



Menurut sumber, antara debu mayat yang pernah ditabur ke dalam sungai tersebut termasuklah debu Gandhi dan George Harrison.

Walaubagaimana pun, berdasarkan beberapa gambar yang penulis kongsikan di bawah, sudah terang lagi bersuluh sungai yang dianggap suci ini dilihat begitu menjijikan dengan mayat terapung, mayat yang telah reput di tebingnya, malah turut terdapat mayat haiwan seperti kerbau.

Jom lihat foto-foto yang diambil di Sungai Ganges:












http://beritakontemporari.blogspot.com

No comments:

Post a Comment