Pesanan Panaja

Thursday, May 7, 2015

Teman Tapi Mesra


"Teman Tapi mesra, payah juga nk menafsirkannya. Saatnya kita merasakan kebahgiaan seiring kita bersama menjalani detik2 indah, semua saling bertoleransi demi 'TTM'. Usia perkenalan yg baru hanya cerita2 indah yg dilalui.. Indahkan, namun TTM belum ada menjanjikan sesuatu yg pasti.. 




Masa berlalu dan usia perkenalan sudah cukup ranum hingga titik2 perbedaan mulai timbul dgn nyata dan kemesraan kini dlm keterpaksaan demi memenangkan TTM. Hati tetap mampan utk ttp bersama hingga satu masa sesuatu harga diri yg dipertahankan sudah mula dirobek oleh TTM.
Ahh,sesuatu yg sepakat utk tidak sependapat ini telah menjadi ujian dlm TTM, apakah TTM boleh bertindak sebegitu, bolehkah tinggalkan saja TTM..

Terkenang waktu dulu..
Indah semuanya..

Terus aje berkawan dgn dia, tapi kita sudah fahamkan TTM itu selayaknya apa. 
Perkara yg disepakati harus dikekalkan, yg sepakat utk beda pendapat harus dipertahankan.
Sampai waktu masing2 akan punya nilai tersendiri..

Mencari@meneliti@mengakhiri titik2 beda dlm TTM, sebelum titik2 beda diilihat dari teman lain TTM itu, lihat dulu diri sndri. Sndri juga punya kiri kanan, kaki sepasang,tangan sepasang malah telinga juga sepasang.. Makanya telinga dijadikan utk lebih mendengar dari 1 mulut utk berkata2.

Jun, kenangan seperti slu akan dtg lagi.. 
Tgulah apa ceritanya nnti.. Berpatah arang berkerat rotan?
Siapa pun dan bagaimana pun, yg terbahagi sudah tampak kelihatan..

Lebih baik kekalkan saja Yg ada, apa perlu yg baru.. Apa baiknya yg baru dan apa buruknya yg sedia ada.. Dua jiwa 1 hati..

Teman Tapi Mesra aje ye. Disini bukan tempatnya mencari separuh aku..


No comments:

Post a Comment